Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Provident Polska S.A. w celach marketingowych po wygaśnięciu umowy, która dotyczy produktów Spółki lub gdy nie dojdzie do jej zawarcia. Zgoda dotyczy danych podanych przeze mnie oraz zebranych przez Provident Polska S.A. w związku ze świadczeniem mi usług oraz realizowaniem przeze mnie płatności. Zgoda obejmuje także profilowanie danych, które ma na celu dopasowanie oferty do moich oczekiwań i możliwości finansowych.
Zgadzam się, aby moje dane osobowe podane przeze mnie oraz zebrane przez Provident Polska S.A. w związku ze świadczeniem mi usług oraz realizowaniem przeze mnie płatności, były udostępniane przez Provident Polska S.A. w celach marketingowych do innych podmiotów z Grupy International Personal Finance. Lista tych podmiotów znajduje się na stronie www.provident.pl/grupa.
Administrator
Administratorem danych jest Provident Polska S.A., z siedzibą w Warszawie, ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa. Dane kontaktowe Możesz skontaktować się z nami: Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym możesz się skontaktować: Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania Twoje dane będziemy przetwarzać, aby: Źródło pochodzenia danych osobowych Odbiorcy danych W zależności od celu przetwarzania, Twoje dane możemy przekazywać: Przekazywanie danych do państwa trzeciego (poza EOG) Twoje dane mogą być przekazywane do podmiotów przetwarzających, które znajdują się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Okres przetwarzania danych osobowych Twoje dane będziemy przetwarzać: Informacja o dobrowolności albo wymogu podania danych Podanie danych jest dobrowolne, ale jednak konieczne, aby zweryfikować, czy mamy dla Ciebie wstępną ofertę. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu Decyzję, aby przyznać Ci kredyt konsumencki podejmiemy w sposób zautomatyzowany (bez wpływu człowieka) poprzez sprawdzenie dostępności wstępnej oferty. Sposób i kryteria zautomatyzowanego podejmowania decyzji regularnie weryfikujemy, żeby sprawiedliwie, skutecznie i bezstronnie podejmować decyzje. Prawa osoby, której dane osobowe dotyczą Aby skorzystać z tych praw, możesz skontaktować się z nami lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazaliśmy powyżej.
** Aktualna lista podmiotów z grupy International Personal Finance znajduje się na stronie www.provident.pl/grupaInformacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Provident Polska S.A.
Odbywać się to będzie tylko pod warunkiem zastosowania zabezpieczeń i środków ochrony prawnej, które są zgodne z przepisami RODO.
Masz prawo uzyskać informacje na temat środków, które zastosowaliśmy, aby chronić Twoje dane. Aby to zrobić, możesz złożyć wniosek na dane kontaktowe, które wskazaliśmy powyżej.
Podanie danych osobowych do celów marketingowych jest dobrowolne.
Decyzję podejmiemy na podstawie danych, które:
Jeśli decyzję podejmujemy w sposób zautomatyzowany, to masz prawo tę decyzję zakwestionować, uzyskać wyjaśnienia co do decyzji, która wynika z takiej oceny oraz jej podstaw i wyrazić swoje stanowisko. Zapewniamy wtedy interwencję pracownika (sprawę rozpatrzy wtedy człowiek), który sprawdzi dane i podejmie decyzję. W tym celu należy skontaktować się z nami na dane kontaktowe, które wskazaliśmy powyżej.
Masz również prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Dzięki współpracy z nami masz szansę:
zadzwoń na numer 600 400 173
rozłożyć
zadłużenie
na raty
uniknąć
odsetek
uniknąć
wpisu danych
do BIGów
uniknąć
kosztów
sądowych
uniknąć
kosztów
komorniczych
uniknąć
sprzedaży
wierzytelności
otrzymać
kolejną
ofertę kredytową
Zrób krok do ugody
Dzięki ugodzie spłacisz zadłużenie na indywidualnych zasadach.
Twoje korzyści z ugody
Zatrzymasz
działania
windykacyjne
Zatrzymasz naliczanie
odsetek za opóźnienie
w spłacie
Zbudujesz
pozytywną historię
pożyczkową
Wycofamy dane
z Biura Informacji Gospodarczej
Kontakt
Pytania i odpowiedzi
Dlaczego podczas rozmowy telefonicznej pracownicy Provident Polska SA proszą mnie o podanie nr PESEL lub daty urodzenia?
Dbamy o bezpieczeństwo danych naszych klientów. Musimy mieć pewność, że rozmawiamy z osobą, której sprawa dotyczy.
Czy Provident Polska S.A. może przekazać moją sprawę do obsługi firmy windykacyjnej?
Tak. Możemy przekazać sprawę do obsługi przez firmę windykacyjną. Nie wymagana jest do tego zgoda klienta.
Czy Provident Polska S.A. może sprzedać mój dług innemu podmiotowi?
Tak. Provident Polska S.A. może zbyć wierzytelność innemu podmiotowi na mocy cesji wierzytelności. Jest to zgodne z prawem i nie wymaga zgody klienta.
Czy Provident Polska S.A może skierować sprawę na drogę sądową?
Tak. Jeśli nie uda się polubownie porozumieć, mamy możliwość skierować sprawę do sądu. Może wiązać się to z dodatkowymi kosztami dla klienta w sytuacji, gdy sąd uwzględni nasze roszczenie. Dla klienta oznacza to, że kwota należności będzie wyższa.
Czy Provident Polska S.A. może skierować sprawę do komornika?
Tak. Jeśli otrzymamy prawomocne i wykonalne orzeczenie sądu (nakaz zapłaty lub wyrok), możemy skierować sprawę do postępowania egzekucyjnego, czyli do komornika sądowego.
Co się stanie gdy sprawa zostanie skierowana do egzekucji komorniczej?
Zadaniem komornika sądowego jest odzyskanie należności wskazanych w nakazie zapłaty lub w wyroku wydanym przez sąd. Komornik sądowy ma prawo szukać źródeł dochodów lub majątku i może zająć:
- wynagrodzenie,
- konto bankowe,
- ruchomość
Działania komornika sądowego wiążą się z kosztami, a to powoduje zwiększenie kwoty zobowiązania do spłaty.
Czy w sytuacji bezskutecznej egzekucji komorniczej dług zostanie umorzony?
W sytuacji, kiedy komornik sądowy nie może wyegzekwować zwrotu należności postępowanie egzekucyjne zostaje umorzone. Nie jest to jednoznaczne z umorzeniem zadłużenia. Wierzyciel może próbować samodzielnie odzyskać należność lub skierować sprawę do ponownej egzekucji.
Czy firma Provident Polska S.A. może umieścić moje dane osobowe i informacje na temat pożyczki/karty kredytowej z limitem kredytowym w BIK (Biurze Informacji Kredytowej)?
Tak. W przypadku instytucji finansowych spoza sektora bankowego, wymagana jest zgoda klienta na przekazywanie jego danych oraz historii spłaty pożyczki/karty kredytowej z limitem kredytowym. W sytuacji, kiedy klient nie spłaci swoich zobowiązań terminowo, a opóźnienie przekroczyło 60 dni (i upłynęło 30 dni od poinformowania klienta przez Provident Polska S.A. o tym opóźnieniu oraz o zamiarze przetwarzania danych klienta bez jego zgody) wówczas Provident Polska S.A. ma prawo przekazać dane do BIK. Dane mogą być przetwarzane przez okres 5 lat od spłaty zobowiązania.
Jakie dane Provident Polska S.A może przekazać do Biura Informacji Kredytowej (BIK)?
Provident Polska S.A. może przekazać do BIK następujące dane:
- pełne dane osobowe klienta
- dane dotyczące pożyczki/karty kredytowej z limitem kredytowym
- informacje dotyczące spłacania pożyczki/karty kredytowej z limitem kredytowym,
- zgodę na przetwarzanie danych klienta BIK
Zgoda klienta nie jest wymagana w sytuacji, kiedy klient nie spłacał swoich zobowiązań terminowo, a opóźnienie przekroczyło 60 dni i upłynęło 30 dni od poinformowania klienta przez Provident Polska S.A. o tym opóźnieniu oraz o zamiarze przetwarzania danych klienta w BIK.
Co to jest BIG?
BIG (Biuro Informacji Gospodarczej) zajmuje się gromadzeniem, przechowywaniem oraz udostępnianiem informacji dotyczących klientów, którzy nie spłacają terminowo swoich zobowiązań.
Czy moje dane mogą być wpisane do BIG – Biur Informacji Gospodarczej?
Tak. Jeżeli klient nie spłaca terminowo swojego zobowiązania Wierzyciel ma prawo umieścić jego dane w BIG. Może to nastąpić po spełnieniu określonych warunków. Obecnie Provident Polska S.A. przekazuje dane klientów do 4 biur informacji gospodarczej:
- KRD – Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej,
- ERIF – Biuro Informacji Gospodarczej S.A.,
- BIG – Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.,
- KBiG – Krajowe Biuro Informacji Gospodarczej S.A.
Jakie skutki powoduje wpis danych do BIG?
Wpis danych klienta do BIG może oznaczać dla niego trudność w uzyskaniu np.: kredytu, pożyczki, zakupów na raty. Może też okazać się niemożliwe zawarcie umowy abonamentowej.
Kto może sprawdzić, czy moje dane są w BIG?
Większość dostawców usług na rynku sprawdza wiarygodność finansową swoich potencjalnych klientów w BIG. Oznacza to, że zanim np. bank, instytucja pożyczkowa lub firma telekomunikacyjna podejmie decyzję o dostarczeniu usługi, sprawdzi w BIG czy dana osoba fizyczna lub przedsiębiorca nie posiada negatywnych wpisów i nie zalega z płatnościami. Jeśli sprawdzana osoba lub firma ma informacje negatywne w BIG to dana instytucja może odmówić sprzedaży usług lub produktu. Może również zaoferować mniej korzystne warunki zakupu.
Jak długo moje dane będą w BIG?
Jeżeli klient nie spłaci swoich zobowiązań może figurować w rejestrze BIG nawet przez 10 lat.
Kiedy moje dane będą wycofane z BIG?
Dane z BIG mogą być usunięte tylko na wniosek Wierzyciela. Wierzyciel ma ustawowy obowiązek usunięcia informacji o zadłużeniu z BIG w ciągu 14 dni od jego spłaty.
Provident Polska S.A. wycofuje dane z BIG jeżeli klient zawrze z firmą ugodę ratalną. Jeżeli klient systematycznie się z niej wywiązuje, jego dane nie zostaną ponownie wpisane do BIG.
Czy na etapie windykacji numer konta jest taki sam jak ten podany w umowie?
Na etapie windykacji podajemy nowy numer konta.
Czy na etapie windykacji jest możliwość spłaty w ratach?
Zachęcamy do kontaktu, by dowiedzieć się więcej na temat możliwości spłaty zadłużenia. Na stronie internetowej https://krokdougody.pl można złożyć wniosek o spłatę zadłużenia w ratach.
W jaki sposób mogę spłacać zadłużenie na etapie windykacji?
Należność można uregulować korzystając z:
Narzędzi elektronicznych:- QR Code
Po zeskanowaniu telefonem lub tabletem QR kodu, klient zostanie przekierowany na stronę, gdzie będzie mógł zobaczyć:- aktualny stan zadłużenia,
- ustaloną kwotę do spłaty
- wysokość raty
- Pay by Link
Po kliknięciu w link klient zostanie przekierowany do płatności Przelewy24, gdzie podstawi się numer konta i kwota do wpłaty. -
Przelew elektroniczny
W przesłanej do klienta korespondencji jest podany nowy numer konta, na który należy wpłacać. - Wpłata na poczcie/w banku/w punktach oznaczonych logo "Moje Rachunki"