W listopadzie 2024 r. decyzją Komisji Nadzoru Finansowego, Provident otrzymał licencję Krajowej Instytucji Płatniczej. Wcześniej, od 2022 r. był wpisany do rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego prowadzonego przez KNF, uzyskując tym samym status Małej Instytucji Płatniczej, co pozwoliło na rozszerzenie oferty o kartę kredytową Provi Smart.
Kluczową zasadą jest dla nas uczciwe traktowanie Klientów. Wierzymy, że nasz model biznesowy, oparty na przejrzystości, odpowiedzialności i zaufaniu, pozwoli nam na dalszy, stabilny rozwój w Polsce.
Provident Polska działa od 1997 roku i jest liderem na rynku pożyczek gotówkowych. Naszym celem jest dostarczanie prostych, rzetelnych i dostępnych produktów finansowych. Wyróżnia nas indywidualne podejście do potrzeb Klienta i umiejętność budowania z nim długotrwałych relacji. Jesteśmy firmą multikanałową i multiproduktową - docieramy do wszystkich grup klientów i oferujemy szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą. Dzięki sieci Doradców Klienta docieramy z naszą ofertą do potencjalnych pożyczkobiorców na terenie całego kraju. Z usług firmy Provident Polska skorzystało już ponad 4 miliony Klientów, a poziom satysfakcji z jakości obsługi wynosi ponad 90%.
Provident Polska należy do międzynarodowej grupy finansowej International Personal Finance (IPF), której skład, oprócz Polski będącej największym rynkiem, wchodzą Czechy, Węgry, Rumunia oraz Meksyk. Spółka IPF od 2007 r. notowana jest na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i wchodzi w skład indeksu FTSE 250. W 2018 r. otrzymała przyznany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie Certyfikat RESPECT. Tym samym firma jest pierwszą spółką spoza głównych indeksów GPW, która spełnia standardy warszawskiej giełdy w zakresie biznesu odpowiedzialnego społecznie.
Korzenie Grupy IPF sięgają roku 1880, kiedy to powstała spółka Provident Financial, tworząc podwaliny dzisiejszej instytucji. Siedziba grupy mieści się w Leeds w Wielkiej Brytanii.
Obietnice wobec Klientów
Tworzenie pozytywnego doświadczenia zaczyna się od obietnic związanych ze świadczonymi usługami.
Nasze obietnice wobec Klientów bazują na ich potrzebach i oczekiwaniach.
Elastyczność
Chcesz mieć dostęp do produktów, które odpowiadają Twojej sytuacji
Nasza obietnica:
Nasz zespół doradców będzie współpracował z Tobą, aby zrozumieć Twoje potrzeby i znaleźć produkty oraz usługi dostosowane do Twojej sytuacji.
Możesz też wybrać różne warunki i opcje spłaty.
Przejrzystość
Oczekujesz jasnych informacji, bez żadnych zaskoczeń
Nasza obietnica:
Nie będziemy ukrywać się za drobnym drukiem. Jasno przedstawimy warunki współpracy. Opiszemy je w zrozumiały sposób.
Na każdym etapie będziesz znać wszystkie koszty i dostępne opcje.
Raty spłaty i całkowita kwota nie ulegną zmianie w trakcie trwania umowy.
Docenienie
Chcesz być doceniany i nagradzany
Nasza obietnica:
Cenimy nasze relacje z Tobą i Twoją lojalność. Postaramy się zapewnić Ci dostęp do nagród, rabatów i ofert specjalnych oraz dodatkowych usług.
Działalność społeczna
Jednym z filarów strategii biznesowej Provident Polska jest odpowiedzialne pożyczanie. Provident Polska jest jedyną firmą pożyczkową, która przygotowuje raport CSR.
Tak! Pomagam
To program wolontariatu pracowniczego, który prowadzony jest w firmie od 2006 r. Uczestniczą w nim wolontariusze: pracownicy i Doradcy Klienta. Projekty oceniane są przez niezależną Radę Programową, która przyznaje granty na ich realizację. W ramach „Tak! Pomagam” firmowi wolontariusze wspierają ośrodki wychowawcze, świetlice środowiskowe, domy pomocy społecznej, przedszkola, szkoły specjalne, domy dziecka i schroniska dla zwierząt. Pomoc obejmuje różnorodne formy wsparcia: remonty wnętrz, placów zabaw, a także organizację wycieczek, czy imprez okolicznościowych.
Do tej pory odbyło się 30 edycji programu „Tak! Pomagam”. Wolontariusze zrealizowali ponad 700 pomysłów na terenie całej Polski. Na pomaganie firma przeznaczyła ponad 2 mln złotych. Tylko w ostatniej edycji programu – 284 wolontariuszy zrealizowało 23 projekty z 53 zgłoszonych i przepracowało 2 412 godzin, a z pomocy skorzystało ponad 100 tys. beneficjentów. Od 2017 wolontariusze Provident Polska mają płatny dzień wolny na wolontariat. W 2023 r. program Tak! Pomagam został wyróżniony w konkursie DNA – bo pomaganie mamy w genach w kategorii pomoc społeczna.
Współpraca z Fundacją Zaczytani.org
Provident Polska zaangażował się w działania Fundacji Zaczytani.org w 2017 roku, z okazji 20-lecia działalności firmy na polskim rynku. W inicjatywę aktywnie włączyli się pracownicy, Doradcy Klienta i zarząd. Efektem współpracy jest powstanie 75 Zaczytanych Bibliotek (głównie w szpitalach, ale także w domach dziecka), ponad 28 tys. zebranych książek i dwie wspólnie przygotowane bajki edukacyjne w formie audiobooków: „Dobre rady na odpady” – o niemarnowaniu żywności oraz „Pieniądze nie rosną na drzewach” – poświęcona edukacji finansowej. W nagraniu bajek wzięli udział pracownicy i Doradcy Klirnta wyłonieni w castingu.
Provident Polska został laureatem plebiscytu „Super Biznesu” organizowanego przez redakcję Super Expressu. Złoty Laur w kategorii Inicjatywa Społeczna otrzymał projekt „20 bibliotek na 20 lat Providenta”.
Provident RUN
Provident RUN to cykliczny projekt, w który co roku chętnie angażują się pracownicy Provident Polska oraz zaproszeni goście. Całość dochodów z pakietów startowych przekazywana jest na konto łódzkiej Fundacji Gajusz, która pomaga przewlekle i nieuleczalnie chorym dzieciom oraz ich rodzinom.
Wyróżnienia i nagrody
Program wolontariatu pracowniczego Tak! Pomagam został wyróżniony w konkursie DNA – bo pomaganie mamy w genach w kategorii pomoc społeczna. Po raz trzeci (trzecia edycja) został laureatem konkursu Diversity IN Check organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wydawnictwo MyCompany wyróżniło Provident Polska w konkursie Polskie Nagrody Różnorodności (Polish Diversity Awards) w kategorii: Dialog międzykulturowy. Po raz dziewiąty Provident Polska otrzymał Srebrny Listek CSR tygodnika Polityka.