INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator
Administratorem Pani/Pana danych jest Provident Polska S.A., z siedzibą w Warszawie, ul. Inflancka 4A (00-189 Warszawa).
Dane kontaktowe
Można skontaktować się z nami:
- - email: bok@provident.pl;
- - telefonicznie pod numerem: 600 400 150 (koszt połączenia według taryfy operatora);
- - pisemnie na adres naszej siedziby.
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się:
- - poprzez e-mail: IOD@provident.pl;
- - pisemnie na adres naszej siedziby.
Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania
Przetwarzamy Pani/Pana dane w następujących celach:
- - przeprowadzenia bieżącego procesu rekrutacji – podstawą przetwarzania danych jest zgoda kandydata wyrażona poprzez przekazanie danych;
- - przygotowania dokumentacji niezbędnej do zawarcia umowy o świadczenie usług przez Doradcę Klienta (w przypadku wyboru kandydata);
- - archiwalnych i dowodowych - przetwarzanie danych odbywa się w ramach tzw. prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń.
Źródło pochodzenia danych osobowych
Pozyskujemy Pani/Pana dane:
- - bezpośrednio od kandydata podczas procesu rekrutacji;
- - w wyniku sprawdzenia dotychczasowej historii współpracy (jeśli taka miała miejsce) w wewnętrznych bazach danych Administratora pod kątem ryzyka prawnego lub finansowego dla Administratora;
- - od podmiotów, w których dokonywane jest sprawdzenie danych w ramach oceny wiarygodności finansowej kandydata (np. BIK, BIGi), w zakresie na jaki wyraził/a Pan/Pani zgodę.
Informacja o dobrowolności albo wymogu podania danych
Podanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych jest dobrowolne, jednak niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji.
Podanie danych w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług przez Doradcę Klienta jest obowiązkowe, a jego podstawę stanowią przepisy prawa cywilnego. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia umowy o świadczenie usług przez Doradcę Klienta.
Odbiorcy danych
Pani/Pana dane możemy przekazać:
- - podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, m.in. dostawcom usług w zakresie utrzymania systemów informatycznych, przechowywania danych – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora;
- - podmiotom, w których dokonywane jest sprawdzenie danych w ramach oceny wiarygodności finansowej kandydata (np. BIK, Biura Informacji Gospodarczej), w oparciu o odpowiednie zgody pozyskane od Pani/Pana.
Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane będziemy przechowywać przez czas rekrutacji a po jej zakończeniu:
- - przez okres 6 miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym pozyskano dane;
- - przez 3 lata, w związku z zebranymi zgodami na sprawdzenie danych w zewnętrznych bazach, w celach archiwalnych i dowodowych.
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Decyzję o odmowie kandydatowi w procesie rekrutacyjnym podejmiemy w sposób zautomatyzowany (bez wpływu człowieka) w przypadku niespełnienia warunków „twardych” tzn. niezbędnych do podjęcia współpracy w charakterze Doradcy Klienta zawartych w ogłoszeniu: minimalny poziom wykształcenia, obywatelstwo oraz wyniku weryfikacji dotychczasowej historii współpracy (jeśli taka miała miejsce) w wewnętrznych bazach danych. Sposób i kryteria zautomatyzowanego podejmowania decyzji regularnie weryfikujemy, żeby sprawiedliwie, skutecznie i bezstronnie podejmować decyzje.
Jeśli decyzję podejmujemy w sposób zautomatyzowany, to ma Pani/Pan prawo tę decyzję zakwestionować, uzyskać wyjaśnienia co do decyzji, która wynika z takiej oceny oraz jej podstaw i wyrazić swoje stanowisko. Zapewniamy wtedy interwencję pracownika (sprawę rozpatrzy wtedy człowiek), który sprawdzi dane i podejmie decyzję. W tym celu należy skontaktować się z nami na dane kontaktowe, które wskazaliśmy powyżej.
Prawa osoby, której dane osobowe dotyczą
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie elektronicznym. Prawo do przeniesienia obejmuje dane dostarczone przez Pana/Panią Administratorowi i przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu Administratorowi danych.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są powyżej.
Realizując nasz obowiązek prawny wynikający z ustawy o ochronie sygnalistów, informujemy, że:
Masz prawo zgłosić informację, w tym uzasadnione podejrzenie, dotyczące zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło/prawdopodobnie dojdzie/próby jego ukrycia w Provident Polska S.A, podczas rekrutacji lub innych negocjacji poprzedzających zawarcie umowy.
Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- 1. przy pomocy Platformy SpeakUp https://report.whistleb.com/ipf
- 2. do Rzecznika ds. Etyki:
- - pocztą tradycyjną na adres: Rzecznik ds. Etyki, Provident Polska S.A. ul. Inflancka 4A, 00-189 Warszawa,
- - pocztą elektroniczną na adres: rzecznik.etyki@provident.pl,
- - poprzez kontakt telefoniczny na numer +48 600 400 464 i rozmowę z Rzecznikiem ds. Etyki lub nagranie się na skrzynkę głosową (poza godzinami pracy Rzecznika ds. Etyki).
Pełną treść procedury „Procedura zgłaszania skarg, nieprawidłowości i ochrony sygnalistów w Provident Polska S.A.” znajdziesz tu: https://www.provident.pl/dokumenty-do-pobrania